MOTORKI

BMW

Koncern założył w 1909 roku Michio Suzuki, a firma początkowo zaczęła produkować krosna tkackie. W 1929 roku zbudowany został nowy model maszyny do tkania, który trafił na eksport. Japończyk stale pracował jednak nad nową strategią rozwoju i właśnie w ten sposób zrodził się pomysł powstania małego, taniego samochodu. W 1937 roku opracowano klika prototypów za których napęd odpowiadał nowoczesny jak na tamte czasy silnik o pojemności 0,8 l, który mógł wyprodukować 13 KM. Następnie wybuchła II wojna światowa, a japoński rząd uznał, że produkcja cywilnych samochodów osobowych nie ma strategicznego znaczenia dla gospodarki. Potem Michio Suzuki w związku z trudną sytuacją na rynkach powrócił do produkcji maszyn tkackich i tymczasowo porzucił prace nad samochodem.
Zanim powstało pierwsze auto, najpierw w 1952 skonstruowany został rower Power Free, który wyposażono w dwusuwowy silnik spalinowy. Motorower mógł być także napędzany siłą ludzkich mięśni. Pojazd odniósł duży sukces, a firma otrzymała homologację na pierwszy motor, który nazwany został Diamond Free. W rok po jego premierze produkowano 6000 egzemplarzy miesięcznie i postanowiono zmienić nazwę firmy na Suzuki Motor Corporation.
W 1971 roku pokazany zostaje kolejny japoński motocykl Suzuki GT 750. Był to pierwszy jednoślad produkcji japońskiej z silnikiem chłodzonym cieczą. Firma stale się rozwija, buduje nowe fabryki i otwiera nowe oddziały na całym świecie. Prezentuje także model Alto.
Początek lat 80-tych XX wielu to okres, w którym motocykle Suzuki wygrywały w wielu prestiżowych wyścigach m.in. w Word Road Race Grand Prix. Podpisane zostają także umowy z General Motors i Isuzu Motors. W 1983 roku rusza sprzedaż jednolitrowego samochodu osobowego Swift, a dwa lata później debiutuje terenowy model Samurai. Niebawem także liczba eksportowanych samochodów przez Suzuki osiąga 2 mln egzemplarzy. Wkrótce został takaż pokazany terenowy model Vitara.

<
Wszelkie prawa zastrzeżone ©
licznik odwiedzin